Otázky a odpovědi

Zajímá vás, jak to funguje, jaké jsou ceny energií a poplatky? Odpovědi na tyto a další otázky najdete níže. Pokud jste nenašli, co jste hledali, zeptejte se nás, rádi Vám odpovíme.

Potřebuji poradit
Sysel Energie - Partneři

Jak probíhá změna

    • Chci přejít k Syslovi, musím vlastnit fotovoltaickou elektrárnu?

      Abychom vám zajistili co největší úsporu vašich nákladů s Fér tarifem od Sysla, je zapotřebí mít na rodinném domě nainstalovanou fotovoltaickou elektrárnu od SolidSun, popřípadě mít v plánu ji v dohledné době instalovat.

    • Jak přejít k Syslovi?

      Pokud máte zájem o dodávku a výkup přetoků od Sysla, můžete nás kontaktovat emailem podpora@syselenergie.cz nebo telefonicky na číslo 727 800 181. Dále nás můžete kontaktovat přes formulář, který naleznete na našich webových stránkách.

    • Za jak dlouho budu moct odebírat elektřinu od společnosti Sysel?

      Záleží na typu uzavřené smlouvy s vaším stávajícím dodavatelem, zda máte uzavřenou smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. U smluv na dobu neurčitou bývá většinou výpovědní lhůta 3 měsíce, která začíná plynout od prvního dne následujícího měsíce po podání výpovědi. U smlouvy na dobu určitou se musíte řídit přesným datem určeným ve smlouvě, aby nedocházelo k porušení smlouvy a následným sankcím. Datum zahájení odběru u naší společnosti musí plynule navazovat na ukončení smlouvy u stávajícího dodavatele. Informaci o datu ukončení stávající smlouvy nám, prosím, sdělte s dostatečným předstihem s ohledem na podmínky smlouvy. V případě již vypovězených smluv nám informaci sdělte alespoň 1 měsíc před požadovaným termínem zahájení dodávek od naší společnosti.

    • Jakým způsobem zjistím výpovědní lhůtu u stávajícího dodavatele elektřiny?

      Délka výpovědní lhůty je uvedena ve smlouvě s vaším současným dodavatelem. V případě, že nemůžete najít smlouvu nebo výpovědní lhůtu uvedenou ve smlouvě, lze zjistit výpovědní lhůtu na zákaznické lince vašeho stávajícího dodavatele, stačí znát pouze vaše zákaznické číslo, které naleznete na každém vašem vyúčtování anebo postačí vaše údaje, které bude požadovat operátor vašeho stávajícího dodavatele.

    • Z čeho se skládá platba za dodávku elektřiny?

      Platba za dodávku elektřiny se skládá ze tří částí. Výsledná cena elektřiny je součtem ceny za dodávku (neregulovaná část), ceny za distribuci (regulovaná část) a daně. Platbu za regulovanou část elektřiny udává Energetický regulační úřad a nemůže být nijak ovlivněna dodavatelem. Regulovaná část ceny za elektřinu zahrnuje poplatky za distribuci, systémové služby, platbu za činnost Operátora trhu (OTE) a daně.
      Platba za neregulovanou (obchodní) část elektřiny není státem regulovaná. Tuto část ceny stanovuje dodavatel energií sám. Zákazník má možnost vybrat si mezi jednotlivými dodavateli elektřiny tak, aby to pro něj bylo nejvýhodnější. 

    • Z čeho se skládá Fér tarif od Sysla?

      Fér tarif od Sysla se skládá z ceny na burze, koeficientu dodávky, odebraného množství energie, stálé měsíční platby a ceny za distribuci.
      Cena na burze je přesná cena za odebranou MWh po hodinách, za kterou se na burze obchoduje a tato cena se následně vynásobí koeficientem dodávky. Cena elektřiny na burze se uvádí v eurech a přepočítává se na koruny aktuálně platným středovým kurzem České Národní Banky.
      Sysel umí díky nejmodernějším algoritmům oproti tradičním dodavatelům snížit tuto cenu na minimum.
      Stála měsíční platba je ve výši 179 Kč/měsíc - zahrnuje v sobě nezbytné náklady spojené se vstupem na burzu a obchodem na ní.

    • Přecházím k Syslovi. Kdy mám začít platit zálohy a na jaký účet?

      Doporučujeme platit zálohy ve stejné výši jako doposud a podle prvního vyúčtování od nás si výši záloh dle potřeby upravíte. Částku budete zasílat na číslo účtu, které vám předáme se všemi příslušnými dokumenty.

    • V jakých intervalech mi bude chodit vyúčtování?

      Fakturace probíhá každý měsíc, což zajišťuje pro zákazníka maximální přehled, za co zákazník platí.

    • Na jak dlouho se uzavírá smlouva se Syslem?

      Zákazníkovi poskytujeme smlouvu na dobu neurčitou. 
      V případě smlouvy na dobu neurčitou je zákazník oprávněn ukončit Smlouvu bez uvedení důvodu výpovědí. Výpovědní doba činí 2 měsíce. Výpovědní doba začíná běžet první den měsíce následujícího po měsíci, v němž byla společnosti Sysel doručena.

    • Pokud vlastním fotovoltaiku na svém domě, mohu vám prodat přebytky?

      Ano. Pokud odebíráte elektřinu od naší společnosti, tak u nás zároveň můžete prodávat přebytky energie z vaší FVE. Tyto přebytky od vás následně vykoupíme. Cena výkupu = cena na burze x koeficient výkupu 0,745 x přetoky do sítě. Cena na burze je cena denního trhu s elektřinou organizovanou OTE, a.s.

    • Jakým způsobem se přebytky měří?

      Odběrné místo vaší fotovoltaiky by mělo být osazeno průběhovým měřením spotřeby, které udává dodávky elektřiny do sítě. Tento proces je zcela automatický, proto nemusíte nic hlásit a o nic se starat.

Potřebujete poradit?

 

Telefonní linka

+420 727 800 181
 

E-mail

info@syselenergie.cz

po - pá 8:00-16:00

Chci jít k Syslovi

Kontaktujte Sysla a staňte se součástí naší skupiny i vy a šetřete co to jen jde.

info@syselenergie.cz Napište nám

+420 727 800 181Nebo nám zavolejte